Social Media και Digital Life: τι μας επιφυλάσσει το μέλλον;
Βρισκόμαστε ήδη στα μέσα του 2018. Όσοι θέλουν να μην ακολουθούν τις τάσεις αλλά να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά, ήδη μελετούν τους δρόμους που θα ανοίξει το 2019 για τα Social Media.
Πως θα επηρεαστεί το Digital Marketing από αυτές τις αλλαγές;
Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα νέα media trends και τις digital τακτικές που θα κυριαρχήσουν το νέο έτος.
Διαδίκτυο- Τηλεόραση, σημειώσατε 1.
Το streaming, αυξάνεται τόσο γρήγορα που σύντομα θα είναι άξιο απορίας, γιατί κάποιος να αγοράσει τηλεόραση. Οι έρευνες δείχνουν ότι το διαδίκτυο θα ισοφαρίσει την τηλεόραση μέσα στο 2019, σε ώρες παρακολούθησης σειρών, ειδήσεων και ταινιών.
Το διαδίκτυο αποτελεί το μέλλον της..τηλεθέασης, απειλώντας τα κέρδη των συμβατικών καναλιών.
Οι μεγαλύτεροι θυμούνται τα μεγάλα, τετράγωνα κουτιά που κάποτε ήταν η τηλεόραση. Σήμερα κρατάμε στα χέρια μας μικρές συσκευές που κλείνουν μέσα τους τον κόσμο. Ο θεατής μπορεί να παρακολουθήσει το ποδόσφαιρο, το δράμα, τα νέα και το τελευταίο βίντεο με γλυκιές γάτες, όποτε και όπου θέλει. Και όταν τα μάτια του αγοραστικού κοινού στρέφονται σε ένα νέο μέσο, εκεί θα στραφεί και η διαφήμιση.
Η βαθιά ενσωμάτωση των Social Media σε όλες τις υπηρεσίες.
Τώρα μπορείτε να συνδεθείτε με οποιαδήποτε ηλεκτρονική υπηρεσία απλά πατώντας ένα κουμπί. Τα κουμπιά επιτρέπουν στους κολοσσούς των social media να συνδέονται άμεσα με όλες τις υπηρεσίες και να διατηρούν μια εικόνα για τη συμπεριφορά των χρηστών. Ακόμα κι όταν δεν βρίσκονται συνδεδεμένοι σε κάποιο social.
Αυτή η τάση όχι μόνο αναμένεται να συνεχιστεί, αλλά θα αυξηθεί εκθετικά καθώς οι διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες, επιδιώκουν την σύνδεση με τις διάφορες διαδικτυακές υπηρεσίες ολοένα και περισσότερο.
Το 90% των εφαρμογών, μοιάζει έτοιμο να ξεκινήσει να μοιράζεται όλα τα δεδομένα των χρηστών με το κοινό τους. Έτσι θα δημιουργηθεί μια πιο απλή εμπειρία σε εφαρμογές τρίτων κατασκευαστών. Φυσικά, επιδιώκουν όχι μόνο να προσφέρουν πιο ολοκληρωμένες και καλύτερες υπηρεσίες, αλλά και να αυξήσουν το κοινό και τα κέρδη τους.
Live Videos και Stories
Οι υπηρεσίες live video του YouTube, του Facebook και του Instagram τάραξαν τα νερά τα τελευταία τρία χρόνια. Το 2019 αναμένεται ακόμα πιο συναρπαστικό.
Το Social Media Video Marketing είναι το μέλλον.
Live stories, από απλούς χρήστες, celebrities και brands, με κοινοποίηση τοποθεσίας (geo-tagging) και η χρήση vertical, δηλαδή κάθετων βίντεο όπως αυτά που φιλοξενούν τα stories του Instagram, θα κυριαρχήσουν το 2019.
Το 81% του κοινού- ανεξαρτήτως συσκευής- παρακολούθησαν περισσότερα ζωντανά βίντεο το 2016 από ό,τι το 2015. Οι έκτακτες ειδήσεις αντιπροσωπεύουν το 56% του πιο παρακολουθούμενου ζωντανού περιεχομένου. Ένα live video φαίνεται να είναι πιο ελκυστικό για brand awareness. Περίπου το 80% προτιμά να παρακολουθεί ένα ζωντανό βίντεο από κάποιο brand, παρά να διαβάσει ένα blog και το 82% προτιμά το live video των brand παρά τα post.
Το 87% των νέων- δηλαδή του ισχυρού αγοραστικού κοινού- δηλώνει ότι προτιμά να παρακολουθεί τα νέα και τις αγαπημένες του σειρές μέσα από τα social media, παρά στην τηλεόραση.
Μέχρι το 2019, το βίντεο θεωρείται ότι αποτελέσει ένα καταπληκτικό 80 τοις εκατό της συνολικής κίνησης στο Διαδίκτυο. Δεν αποτελεί έκπληξη, πως δύο στους τρεις marketers, αναμένουν ότι το βίντεο θα αποτελέσει το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου τους στο εγγύς μέλλον.
Με την τάση να αυξάνεται συνεχώς, τα στατιστικά της digital διαφήμισης έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι το video- ζωντανό ή όχι- προσελκύει περισσότερο κοινό. Συγκεκριμένα 65% μεγαλύτερη απήχηση από τη στατική εικόνα και το συμβατικό post.
Οι digital marketers, οφείλουν να το γνωρίζουν αυτό και να ανέβουν γρήγορα στο τρένο που λέγεται live video.
Tα Chatbots είναι εδώ- και γίνονται εξυπνότερα.
Αν είστε κάποιος που παρακολουθεί τα διαδικτυακά νέα, σίγουρα παρακολουθήσατε το viral video από το Android I/O όπου το A/I assistant του Google Duplex, κάλεσε ένα κομμωτήριο και έκλεισε ένα ραντεβού, συζητώντας σαν άνθρωπος.
Προς το παρόν, το λογισμικό αυτό δεν είναι έτοιμο για χρήση. Αυτό που ήδη χρησιμοποιείται από όλους είναι τα chatbots. Ένα chatbot δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα πρόγραμμα που αυτοματοποιεί συγκεκριμένες εργασίες. Συνήθως απλές συνομιλίες με ένα χρήστη.
Εάν έχετε χρησιμοποιήσει μια υπηρεσία υποστήριξης πελατών, πιθανότατα έχετε βιώσει αυτήν την ασαφή, παραπλανητική υποψία ότι το πρόσωπο με το οποίο συζητάτε μπορεί να είναι στη πραγματικότητα ρομπότ.
Σήμερα, τα chatbots χρησιμοποιούνται συνήθως στον χώρο εξυπηρέτησης πελατών. Πλέον αναλαμβάνουν ρόλους που παραδοσιακά εκτελούνται από αληθινούς ανθρώπους. Αν αναρωτιέστε σήμερα, εάν η επιχείρησή σας οφείλει να δημιουργήσει ένα bot, έχετε ήδη αργήσει.
Τα chatbots είναι εδώ για να μείνουν. Μέχρι το 2019 περιμένουμε τα chatbots να είναι το βασικό εργαλείο για πολλές υπηρεσίες. Για να παραγγείλει κανείς μια πίτσα, να επιλέξει ένα κινητό τηλέφωνο ή ακόμα και να κλείσει ένα δωμάτιο ξενοδοχείου.
Το 2019 έρχεται, φέρνοντας μαζί του το μέλλον της digital ύπαρξής μας.