Οργανική και Πληρωμένη απήχηση: τι ισχύει;

Το 70% των marketers χρησιμοποιούν το Facebook ως ένα κλειδί για την προσέγγιση νέων πελατών για την εκάστοτε επιχείρηση. Γενικά, το social media marketing, κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος απέναντι σε παραδοσιακές μεθόδους προβολής και διαφήμισης, και όχι άδικα. Καθώς όμως αυξάνονται οι χρήστες των social media και η διαχείρισή τους ως εργαλεία διαφήμισης, αυξάνεται ο ανταγωνισμός και οι απαιτήσεις. Ασφαλώς, το Facebook και το Instagram γνωρίζουν τη δύναμη που διαθέτουν και φροντίζουν να αλλάζουν τον αλγόριθμο εμφάνισης των post προς το δικό τους, πάντα οικονομικό όφελος. Όπως φροντίζουν να προμηθεύουν την αγορά με νέα εργαλεία, σαν τα Instagram Stories.

Είναι πλέον γεγονός, ότι η απήχηση των οργανικών αναρτήσεων (organic posts) στο Facebook έχει μειωθεί αρκετά και οι επιχειρήσεις βλέπουν σαφώς καλύτερα αποτελέσματα και ποσοστά από τις προωθημένες αναρτήσεις (promoted post).

Φυσικά, δεν γίνεται μια μικρή επιχείρηση να λειτουργεί μονάχα με promoted post, καθώς αυτό αναιρεί τον budget-friendly χαρακτήρα της διαδικτυακής διαφήμισης.

Με ένα καλά οργανωμένο πλάνο, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της εκάστοτε επιχείρησης, η ισορροπία μεταξύ organic και promoted posts,  μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα και να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση με το κοινό. Για να καταλήξει κανείς στη κατάλληλη στρατηγική θα πρέπει να σκεφτεί τι είδος post θα έβρισκαν οι χρήστες ενδιαφέρον και ποια post θα “τραβήξουν” το μάτι ενός χρήστη που δεν ακολουθεί την επιχείρηση, όταν αυτά θα προωθηθούν σε διαφήμιση.

Οργανική Απήχηση: Υπάρχει;

Ναι, ΑΛΛΑ είναι σαφώς μειωμένη σε σχέση με παλαιότερα. Μην βιαστείτε να απορρίψετε όμως τη δύναμή της και το μεγάλο της πλεονέκτημα: είναι δωρεάν. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να βελτιώσετε την απήχηση των αναρτήσεων σας χωρίς κόστος, όπως για παράδειγμα το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο (φωτογραφίες, γραφιστικά στοιχεία, βίντεο), η ανάρτηση του ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, η χρήση hashtags και branded hashtag αλλά και τα @mentions συνεργατών και άλλων εταιρειών, καθώς και η αλληλεπίδραση με τους χρήστες με απαντήσεις σε ερωτήσεις, παρατηρήσεις και σχόλια. Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι για να δημιουργηθεί organic engagement στο Facebook είναι αναγκαία δυο πράγματα: να είναι κατανοητές οι προτεραιότητες που θέτουν οι αλγόριθμοι του στην απήχηση συγκεκριμένων τύπων περιεχόμενου και οι προτιμήσεις των χρηστών στο περιεχόμενο. Σε αυτό μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη, η υπηρεσία Facebook Insights.

Πληρωμένες Διαφημίσεις: Τις χρειάζομαι πραγματικά;

Η απάντηση είναι απλή: ΝΑΙ, αν θέλετε να δείτε το engagement και κατά συνέπεια τον αριθμό των πελατών σας να αυξάνονται. Με ολοένα και περισσότερο περιεχόμενο στη πλατφόρμα του Facebook (και του Instagram), η οργανική απήχηση σταδιακά μειώνεται. Ένα promoted post, μπορεί εμφανίζεται στο κοινό που εσείς θα επιλέξετε μέσω του targeting, για όσο καιρό επιθυμείτε με το αντίστοιχο κόστος που εσείς θα ορίσετε. Οι επιλογές αυτές σε συνδυασμό με μία φροντισμένη δημοσίευση από άποψη εικόνας και κειμένου μπορεί να φανεί εξαιρετικά ευεργετική για τις πωλήσεις της επιχείρησής σας.

Η διαφήμιση στο Facebook και Instagram χρειάζεται χρόνο, μελέτη, εμπειρία, γνώσεις και υπομονή. Αν πιστεύετε ότι διαθέτετε όλα τα παραπάνω, φυσικά μπορείτε να δημιουργήσετε τις δικές σας campaign στα Social Media. Επειδή όμως κανείς δεν έχει χρόνο για όλα, ειδικά όταν βρίσκεται στο τιμόνι μιας επιχείρησης, θα ήταν συνετό να απευθυνθείτε σε επαγγελματίες.

Εμείς στην Enverse, είμαστε έτοιμοι να σας βοηθήσουμε.