Το Instagram εξελίσσεται.

Το Instagram είναι η πλατφόρμα στην οποία έχουμε αναφερθεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλη, και όχι άδικα. Οι περισσότερες στατιστικές έρευνες συμφωνούν ότι αποτελεί το δίκτυο με το περισσότερο engagement μεταξύ χρηστών και post, αλλά και το μέσο που προτιμάει το κοινό 13-44, το αγαπημένο δηλαδή αγοραστικό κοινό των περισσότερων brand. Κάτι που ασφαλώς, η ομάδα του Instagram έχει φροντίσει να εκμεταλλευτεί όσο περισσότερο μπορεί.

Η ευκολία και η αμεσότητα του Instagram, σε συνδυασμό με την εισαγωγή των Instagram Stories, εξέλιξε το κοινωνικό δίκτυο που αρχικά πλημμύριζε με φωτογραφίες από χαριτωμένα και κατοικίδια και λουλούδια, σε ένα ισχυρό εργαλείο marketing, μεταφράζοντας τη δυναμική του σε ανυπολόγιστα κέρδη.

Η ομάδα του Instagram  δεν θα αφήσει την  συνεχώς αυξανόμενη απήχηση του δικτύου ανεκμετάλλευτη. Για αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο από όλους τους ειδικούς, τους πρώτους μήνες του 2018 έκανε μεγάλες αλλαγές και έδωσε στο κοινό και κυρίως στα brand, ακόμα περισσότερα εργαλεία.

Άμεσες αγορές

Το Instagram δημιούργησε μία υπηρεσία native payment, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν αντικείμενα χωρίς να εγκαταλείπουν την εφαρμογή.

Η νέα αυτή λειτουργία προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να προσθέσουν πληροφορίες χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, να δημιουργήσουν έναν κωδικό ασφάλειας και να παρακολουθήσουν προηγούμενες πληρωμές τους. Με άλλα λόγια, χωρίς να εγκαταλείπεται ποτέ η εφαρμογή, η διαδικασία της αγοράς θα είναι απλή και άμεση.

Επιπλέον οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κράτηση σε εστιατόρια και ξενοδοχεία, ενώ σύντομα αναμένεται να μπορούν να πραγματοποιούν και καθημερινές αγορές, όπως εισιτήρια κινηματογράφου. Το νέο update δεν είναι ακόμα διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες, αλλά σταδιακά όλοι θα δουν στις δημοσιεύσεις των brands και των influencers τιμές και πληροφορίες για το εκάστοτε αντικείμενο ή υπηρεσία που προβάλλεται.

Η νέα αυτή λειτουργία ενδέχεται να αλλάξει τον τρόπο που πραγματοποιούνται οι αγορές από το internet. Ο χρήστης θα δύναται να βλέπει μία φωτογραφία και την ίδια στιγμή μπορεί να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία. Η κρίσιμη διαφορά σε σχέση με τις ως τώρα πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι ότι οι περισσότερες είναι σε μεγάλο βαθμό “reactive”.  Δηλαδή, όταν ένας καταναλωτής θέλει να κάνει μια αγορά, πληκτρολογεί αυτή την ανάγκη σε μια μηχανή αναζήτησης και εμφανίζεται ένα προϊόν.

Ωστόσο, το Instagram δημιουργεί την ανάγκη και ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα αγοράς.

 Hashtag 2.0

Ακόμα και ο πιο περιστασιακός χρήστης του  Instagram, γνωρίζει τη δύναμη των hashtag. Η εφαρμογή φρόντισε να εξελίξει και αυτό το εργαλείο της, δίνοντας στους χρήστες την δυνατότητα να “ακολουθήσουν” κάποιο συγκεκριμένο hashtag με τον ίδιο τρόπο που ακολουθούν άλλους χρήστες. Επιπλέον, ο καθένας μπορεί να προσθέσει κάποιο hashtag στην περιγραφή του προφίλ του, το οποίο μάλιστα είναι διαδραστικό. Πατώντας πάνω σε αυτό, ο επισκέπτες μεταφέρεται αμέσως σε όλες τις φωτογραφίες που έχουν δημοσιευτεί με τη χρήση του συγκεκριμένου hashtag.

Ειδικά οι επιχειρήσεις, μπορούν να επωφεληθούν από αυτή την clickable λειτουργία, καθώς δεν υπάρχει καλύτερο μέσο διαφήμισης από τις δημοσιεύσεις άλλων ευχαριστημένων πελατών.

 Nametags

Μία λειτουργία που δεν είναι ακόμα ενεργή, αλλά θα τη δούμε σύντομα. Το Instagram δεν ξεχνάει πως η δύναμή του είναι οι χρήστες και το πόσο διασκεδαστική και εύκολη βρίσκουν την εφαρμογή. Για αυτό αναμένεται να συστήσει σύντομα τη λειτουργία των Nametags, δηλαδή τη δική του έκδοση των QR codes που χρησιμοποιεί το Snapchat. Ο χρήστης, δημιουργώντας το μοναδικό του Nametag, θα επιτρέπει στους υπόλοιπους να τον ακολουθούν άμεσα “σκανάροντας” απλά την εικόνα αυτή.

Ασφαλώς αυτό θα αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο και για τα διάφορα brands, που θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν την ευκολία με την οποία κάποιος θα μπορεί να τα ακολουθήσει χωρίς να μπει στη διαδικασία να θυμάται το username και να το πληκτρολογήσει στη σελίδα αναζήτησης της εφαρμογής. Easy is always a plus.

Focus Mode On

Ως μία από τις πιο διασκεδαστικές νέες λειτουργίες του Instagram, μας συστήνεται το Focus Mode στις φωτογραφίες των Instagram Stories, η οποία θα διασφαλίσει ότι το θέμα της φωτογραφίας είναι στο προσκήνιο, ενώ το φόντο θα είναι ελαφρώς θαμπό. Την τεχνική αυτή χρησιμοποιούν συχνά οι επαγγελματίες όταν φωτογραφίζουν κάποιο προϊόν.

Πολλές μικρές επιχειρήσεις αποκτούν έτσι τη δυνατότητα, να δημιουργούν καλύτερης ποιότητας Instagram Stories, χωρίς επιπλέον κόστος ή ακριβό εξοπλισμό.

Σε συνδυασμό με τις αλλαγές που πραγματοποιούνται αυτές τις ημέρες στο Facebook (τις οποίες περιμένουμε με ανυπομονησία καθώς πρόκειται να αλλάξουν την υπηρεσία για τους χρήστες και τις εταιρείες, μετά τα πρόσφατα γεγονότα με τα προσωπικά δεδομένα και τις διαφημίσεις), το όχι πια τόσο μικρό αδερφάκι του βασιλιά των κοινωνικών δικτύων, προσαρμόζεται ολοένα και περισσότερο στον  διπλό του ρόλο.

Δηλαδή, ως μέσο διασκέδασης και επικοινωνίας, καθώς έχουν ήδη ανακοινωθεί οι επερχόμενες λειτουργίες φωνητικών και βίντεο κλήσεων μέσω τις εφαρμογής, αλλά και ως μέσο διαφήμισης, το  Instagram φαίνεται να είναι αυτό που βάζει τους κανόνες του online marketing.