iso9001
iso9001

ISO 9001. Πως μπορεί να βοηθήσει μια μικρή επιχείρηση;

Έχετε ακούσει για το ISO 9001 αλλά δεν ξέρετε πως μπορεί να βοηθήσει την μικρή σας επιχείρησή; Έχετε χάσει νέες ευκαιρίες; Θέλετε να προσθέσετε τεχνογνωσία στην επιχείρησή σας;

Σε αυτό το άρθρο καταγράψαμε τα κυριότερα οφέλη που μπορείτε να έχετε με την εγκατάσταση ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας  και την απόκτηση της πιστοποίησης του πιο ευρέως γνωστού προτύπου διαχείρισης ποιότητας

Ας αρχίσουμε από τα βασικά:

Τι είναι ένα Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ;

Ένα Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας είναι τα αναγκαία μέσα (Έντυπα, Ερωτηματολόγια, Οδηγίες Εργασίας, Όργανα Μέτρησης) και οι ανθρώπινοι πόροι που απαιτούνται για την διαχείριση της ποιότητας.

Τι είναι το ISO 9001 ;

Το ISO 9001 είναι το πιο διαδεδομένο πρότυπο διεθνώς. Προδιαγράφει τις γενικές απαιτήσεις για την ανάπτυξη, την εφαρμογή και τη βελτίωση ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας. Η ισχύουσα έκδοση είναι το ISO 9001:2015.

Γιατί να πιστοποιηθείτε με το ISO 9001 αν έχετε μια μικρή επιχείρηση;

Η εγκατάσταση ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας προσθέτει φόρτο εργασίας σε μια επιχείρηση. Επίσης έχει κόστος και απαιτεί συμμόρφωση σε προδιαγραφές που ενδεχομένως να μην θέτατε στην επιχείρησή σας αν δεν επιθυμούσατε την αντίστοιχη πιστοποίηση. Όμως

Η απόκτηση πιστοποίησης ISO 9001 θα αποδείξει την ποιότητα των διαδικασιών σας, τη δέσμευσή σας για συνεχή βελτίωση. Έτσι θα σας βοηθήσει να μεγαλώσετε.

Τα τέσσερα μεγαλύτερα οφέλη που προσφέρει η πιστοποίηση  στις μικρές επιχειρήσεις  :

1 Ενσωμάτωση Τεχνογνωσίας Διοίκησης:

Ένα από τα βασικά οφέλη της εγκατάστασης ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας είναι ο,τι σας μαθαίνει πως να διοικείτε την επιχείρησή σας. Αν η διοίκηση επιχειρήσεων δεν είναι το βασικό σας αντικείμενο η πιστοποίηση ISO 9001 είναι η δεύτερη ευκαιρία σας. Μαθαίνοντας την Διεργασιακή Προσέγγιση, ξεκινάτε να  τυποποιείτε ως Διεργασίες, βασικούς τομείς της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα η Αξιολόγηση Προσωπικού και Προμηθευτών η Διαχείριση Παραπόνων, η Μέτρηση Ικανοποίησης Πελατών, η Συντήρηση Εξοπλισμού θα πρέπει να καταγραφούν. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει ιχνηλασιμότητα σε όλες τις λειτουργίες.  Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να έχετε τον απόλυτο έλεγχο των λειτουργιών της και των αλλαγών τους.

2 Ευκολότερη Επικοινωνία: 

Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001  είναι ουσιαστικά μια διεθνής γλώσσα επιχειρηματικών λειτουργιών. Όλες οι επιχειρήσεις με πιστοποίηση γνωρίζουν να την μιλούν και φυσικά αυτό βοηθάει στην επικοινωνία τους.  Με την καταγραφή των Διαδικασιών της επιχείρησής σας, θα μπορείτε να επικοινωνήσετε επίσης ευκολότερα με τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες, τους προμηθευτές  σας. Έχοντας τεκμηριωμένη όλη τη λειτουργία της επιχείρησης θα μπορείτε να τους εκπαιδεύετε πολύ γρήγορα και να τους εντάσσεστε αποτελεσματικά .

3 Μείωση Λαθών/ Συνεχής Βελτίωση:

Οι συχνότερες αιτίες λαθών είναι η έλλειψη εκπαίδευσης, η απουσία ποιοτικών ελέγχων, ο φόρτος εργασίας, η επικάλυψη και το χάσμα των ρόλων μέσα σε μια επιχείρηση. Όλα αυτά είναι ζητήματα που εξετάζονται συστηματικά κατά την εγκατάσταση ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας. Επίσης αναθεωρούνται το ίδιο συστηματικά, ακολουθώντας τον κύκλο της διαρκούς βελτίωσης (Σχεδιασμός – Υλοποίηση – Έλεγχος – Βελτίωση).

4 Αύξηση Πωλήσεων:

Η απόκτηση πιστοποίησης ISO 9001 μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε σημαντικά τις πωλήσεις σας έμμεσα και άμεσα. Άμεσα μέσα από την άρση αποκλεισμών από αγορές όπου η πιστοποίηση είναι βασική προϋπόθεση (π.χ Super Market) ή για τη συμμετοχή σε δημόσιους διαγωνισμούς. Έμμεσα μπορεί να βοηθήσει μέσα από την αύξηση της ικανοποίησης των πελατών σας και την αύξηση της φήμης σας.

Με λίγα Λόγια

Η εφαρμογή και πιστοποίηση του ISO 9001:2015  θεωρείται λανθασμένα πολυτέλεια σε μια εποχή στην οποία οι μικρές επιχειρήσεις περιορίζουν τα κόστη τους. Στην πραγματικότητα είναι μια σίγουρη επένδυση. Με την σωστή συμβουλευτική υποστήριξη, ο χρόνος και το χρήμα που θα δαπανήσετε για την εφαρμογή του ISO 9001 θα μεταφραστεί διαδοχικά σε αύξηση τεχνογνωσίας, μείωση λαθών, αύξηση ικανοποιήσης πελατών, αύξηση φήμης, αύξηση πωλήσεων, αύξηση κερδοφορίας.